انتخاب چای ساز

انتخاب چای ساز

یک چای­ساز خوب چه ویژگی­هایی دارد؟

امروزه برای تهیه چای بیشتر از چای سازها استفاده می شود، زیرا سریع تر آب را به جوش می آورند و با توجه به مشغله ی بسیار، یکی از وسایل کارآمد در هر آشپزخانه ای می باشد. چای سازها انواع گوناگونی در بازار دارند که در جنس های استیل، پیرکس و پلاستیک فشرده موجود می باشند و شما می توانید با توجه به مزایا، معایب و سلیقه ی فردی یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

انواع  چای ساز:

  • چای سازهای دم آور

چای ساز دم‌آور به صورتی ساخته شده‌اند که قوری و کتری به صورت جداگانه هستند. در این مدل، قوری روی کتری قرار می‌گیرد و با بخار درون کتری به آرامی دم می‌کشد. چایی که در این مدل آماده می‌شود از لحاظ کیفیت و طعم می‌تواند برتری داشته باشد، چرا که چای همانند مدل سنتی قوری روی سماور به آرامی دم می‌کشد.

  • چای‌ ساز دارای استند

چای ساز استند مدلی دیگری است که در خانه‌های ایرانی فراوان یافت می‌شود. در این مدل قوری و کتری به صورت جداگانه بر روی یک صفحه نگه دارنده قرار می‌گیرند. قوری تعبیه شده در این مدل با استفاده از جریان برق و المنتی که روی صفحه تعبیه شده با حرارت ملایم به جوش می‌آید، اما خبری از دم کشیدن با بخار آب جوش نیست. برخی از این نوع چای ساز‌ها دارای فیلتر قابل تخلیه قوری و دکمه استپ و همچنین درجه تنظیم حرارت آب هستند.

  • چای ساز بدون قوری

چای ساز بدون قوری نسبت به دو مدل قبلی فضای کمتری را اشغال می‌کند. این مدل قوری ندارد و معمولاً پس از به جوش آمدن آب داخل کتری، می‌توان درون همین محفظه چای را دم کرد.

 

جنس چای ساز

اگر می خواهید چای ساز خریداری نمایید بهتر است به کیفیت و جنس آن توجه کنید، برای خرید چای ساز انواع پیرکس و استیل نسبت به انواع پلاستیکی ترجیح داده می شوند. برق سبب حرارت دیدن دسته کتری یا قوری نمی شود.

توجه کنید که بدنه ی استیل چای ساز در کیفیت چای تاثیری ندارد اما طول عمر آن بالا می باشد. بدنه ی چای سازهای استیل به مرور زمان لایه چربی نمی گیرند که این یکی از مزایای چای ساز با جنس استیل می باشد که مورد توجه اکثر افراد بوده است. بهتر است چای سازی را انتخاب کنید که جنس بدنه ی کتری و قوری یکی باشد زیرا زیبایی آن را دو چندان می کند و محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر انواع چای ساز دارد .به طور کلی می توان گفت چای سازهای پیرکس و استیل خیلی تفاوتی با هم ندارند و هر دو انتخابی مناسب می باشند که خطر بسیار کمی برای سلامت ما دارند.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش