انتخاب زودپز

انتخاب زودپز

انتخاب زودپز

وسیله‌ای که ورود مایکروفرها و فرهای مختلف نه‌تنها از اهمیت آن کم نکرده و همچنان مورد توجه قرار دارند، زودپز ها هستند. اگر می‌خواهید زودپز بخرید به این نکات توجه کنید.

بیشتر زودپزها براساس میزان حجم مایعی که در آنها جا می‌گیرد فروخته می‌شوند، همیشه مقداری فضایی خالی در داخل زودپز برای حضور بخار ضروری است.

زودپزی انتخاب کنید که دارای سبد مخصوص پخت باشد. این به شما امکان می‌دهد بالاتر از مایع غذا را قرار دهید و همچنین زمانی که از زودپز برای پختن مواد غذایی مختلف با هم استفاده می‌کنید به شما امکان می‌دهد موادغذایی را به صورت جدا از هم قرار دهید و در نتیجه از در آمیخته شدن انها جلوگیری کنید.

اگر زودپز از جنس استیل ضدزنگ خریداری می‌کنید، به دنبال مدلی باشید که دارای لایه زیرین از جنس بی‌متال (دو فلزی) یا تری‌متال (سه فلزی) باشد. نوع معمول آن سطح زیری با لایه آلومینیوم است. این لایه‌ها از پخت غیریکنواخت و سوختگی غذا جلوگیری می‌کنند و موجب پخش یکنواخت گرما روی سطح زیرین زودپز می‌شوند و همچنین پاک کردن زودپز را آسان می‌کنند.

زود‌پزهای مجهز به قفل ایمنی را انتخاب کنید. زودپزهای جدید طوری طراحی شده‌‌اند که مجهز به قفل داخلی هستند و تا زمانی که بخار آب، داخل ظرف وجود دارد امکان باز شدن در وجود ندارد.

زودپزهای مجهز به شیر خروج بخار اضطراری را انتخاب کنید. در این زودپزها موارد ایمنی در نظر گرفته شده و در صورت زیاد شدن فشار بخار در زودپز جدا نمی‌شود و محتویات ظرف در آشپزخانه پخش نمی‌‏گردد. برای پیشگیری از این اتفاق یک شیر خروج فشار اضطراری در نظر گرفته شده است که در صورت بالا رفتن بیش از حد فشار فعال می‌شود.

در این زودپزها، نشانه اولیه بالا رفتن بیش از حد فشار، صدایی شبیه سوت است که فرد را از خطر مطلع می‌‏کند. در صورت بی‌توجهی افراد و ادامه این روند شیر خروج فشار اضطراری فعال می‌شود.

به‌هیچ‌وجه مواد غذایی با دانه‏‌های ریز و غذاهایی را که هنگام پخت ایجاد لعاب یا کف می‌‏کنند در زودپز نریزید، چون ممکن است ذرات غذا همراه کف بالا آمده و روزنه خروج فشار را مسدود کند.

نکته قابل ذکر این است که زودپزهای مولتی کوکر یا زودپز پلوپزهای امروزی از قابلیت های دیگری نیز برخوردار هستند و میتوان برای پخت پاستا و کیک و انواع پلوها از آن ها بهره گرفت.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش