انتخاب اتو بخار

انتخاب اتو بخار

انتخاب اتوبخار و نحوه استفاده از آن

اتوکشی لباس ها فرایندی حائز اهمیت در هر خانه ای می باشد و اگر لباس های خود را با ماشین لباسشویی یا دست بشویید حتی اگر از پیشرفته ترین برنامه های شستشو نیز استفاده کنید در نهایت هر میزان چروک شدن آنها، نیازمند اتوکشی خواهد بود. خوشبختانه به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع اتو دستی و خانگی در تنوع زیادی در برندهای معتبری به بازار دنیا عرضه شده است که به علت کاربری آسان و کارایی بهینه خود در هر خانه ای وجود دارند.

ویژگی های یک اتو بخار مناسب و کارآمد

قدرت و توان اتو بخار: مسلماً یکی از اولین و برجسته ترین معیارها در هنگام خرید بهترین مدل اتو بخار، توان یا قدرت المنت آنها می باشد که هرچه توان مصرفی اتو بالاتر باشد مدت زمان گرم شدن اتو کمتر می شود و حجم بخار بیشتری را می تواند در اختیار ما قرار دهد و اتوکشی آسان‌ تری را در مدت زمانی کوتاه در اختیار خواهید داشت.

مخزن آب اتو بخار: یکی دیگر از ارکان مهم در هنگام انتخاب و خرید اتو بخار خوب ظرفیت مخزن آب آنها می باشد، حجم بالا و مناسب باعث می شود تا نیاز به پر کردن مخزن اتو کاهش چشمگیری داشته باشد. شما در روند اتوکشی لباس هایتان نیاز به گرما و بخار خواهید داشت و پس از آنکه المنت دستگاه تان داغ شد، گرم شدن آب صورت خواهد گرفت و بخار از منافذ زیر و کفی اتو بخار خارج خواهد شد و آماده عملکرد خواهد شد.

کفی: جنس کفی در اتو می ‌تواند از انواع مختلفی ساخته شود جنس استیل، سرامیک یا تیتانیوم. کفی ها از جنس استیل بیشتر در اتوهای بخار خشک به کار گرفته می ‌شود اما امروزه جنس کفی های اتو بخار بیشتر از سرامیک و تیتانیوم است که در حقیقت بهترین نوع کفی های موجود در بازار دنیا هستند که این جنس علاوه بر حرکت روان بر روی البسه به آسانی تمیز خواهند شد و به دلیل ضد خش بودن نیز دارای طول عمر بالایی هستند..طراحی کفه اتو، تعداد روزنه ها و فواصل بخار از یکدیگر دارای اهمیت زیادی است تا که در هنگام خروج بخار بتواند بخار دهی کاملاً یکنواخت در حجمی مناسب را میسر تا جای به جایی لباس های شما در معرض گرما و بخار قرار گیرد و تا در پی آن تمام قسمت‌ های لباس بدون نقص اتوکشی شوند.

سیستم ضد چکه: ریختن آب بر روی لباس هایی که در حال اتو کشیدن آنها هستید از موارد آزار دهنده ای به شمار می ‌رود که علاوه بر زیاد کردن زحمت شما، گاهی باعث لک شدن انها نیز می گردد. فناوری ضدچکه باعث می شود تا در زمانی که دمای کف اتو از حد متعادل کمتر شود به صورت اتوماتیک سوپاپ قسمت تبخیر دستگاه بسته شود و از آنکه قطره آب بر روی لباس های شما ریخته شود جلوگیری کند.

خاموشی خودکار: یکی دیگر از تکنولوژی های روز دنیا می باشد که در هنگام خرید اتو بخار خوب مناسب است تا مورد توجه شما قرار گیرد؛ ممکن است بارها برای بسیاری از افراد پیش بیاید که مشغله کاری یا مشغول شدنشان به کار دیگری باعث شود تا اتو را بر روی لباس جا بگذارند و یا پس از کار اتو کشی شان اتو را خاموش نکنند، این تکنولوژی در این زمان به کمک افراد می آید و از بروز صدمه به لباس ها و همچنین موارد احتمالی همچون آتش سوزی و غیره جلوگیری خواهد کرد.

 وزن اتو: ممکن است برای برخی از افراد وزن اتو خانگی بسیار یا تا حدی مهم باشد اما واقعا اینکه اتو بخار چند کیلوگرم است، مهم می باشد؟ پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که وزن اتو بخار باید از یک اندازه استانداری پایین تر نباشد چرا که اگر وزنی بسیار پایین و سبک داشته باشد باعث می ‌شود تا به تناسب آن، عمل صاف کنندگی و اتو کشی باکیفیتی انجام نشود.

قابلیت ضد رسوب :فرقی نمی کند شما در کجا زندگی می کنید، کم یا زیاد، املاح و رسوبات تقریبا جز ارکان جدا نشدنی آب ها هستند که به مرور زمان باعث ایجاد رسوب در انواع اتو بخار خواهند شد و این سبب آن منافذ خروجی بخارات آب در اتو دچار گرفتگی می شوند و این مورد به صورت چشم گیری سطح کیفیت اتوکشی و طول عمر اتو بخار را کم خواهد کند لذا قابلیت ضد رسوب در تولیدات کمپانی های معتبر به صورت ویژه ای مورد اهمیت قرار گرفته شده است تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

بخاردهی عمودی: بسیاری از مدل های اتو که در مارک های معتبر قرار دارند، قابلیت بخاردهی عمودی در آنها تعبیه شده است و این امکان را به شما می دهد که پرده، لباس های مجلسی و کار شده ای که امکان اتو کردن آنها به صورت عادی برای آنها وجود ندارد را به آسانی با بخار عمودی این دستگاه اتو کشی کنید تنها کافیست پرده نیمه خشک و یا لباستان را آویزان کنید و بدون زحمتی آن را اتو کشی نمایید.

بخاردهی لحظه­ای: بسیاری از برندهای شناخته شده، اتو بخار های خانگی و دستی خود را به همراه بخاردهی لحظه ای تولید نموده اند و شما با فشردن یک دکمه می توانید با فشار زیادی بخارات را از منافذ کفی خارج کنید و چروک های عمیق پارچه خود را اتوکشی کنید، این ویژگی یکی از موارد مهم در اتوکشی هر چه دقیق تر پارچه و لباس ها می باشد.

اسپری آب: اسپری آب نیز از دیگر قابلیت ‌های اتو بخار به شمار می ‌رود که این امکان را به شما می دهد تا در زمان لازم تنها با فشردن یک دکمه آب را بر روی سطح البسه خود سپری نمایید و کار اتوکشی خود را انجام دقت انجام دهید.

 و اما نکات کلی و مهم درباره اتو کردن :

با پایین ترین درجه اتو لباس هایی از جنس استات، ریون، ابریشم و پشم را اتو بزنید.

از دمای متوسط اتو برای اتو کردن پلی استر استفاده کنید. بالاترین دمای اتو را برای لباس های نخی و پنبه ای به کار ببرید.

قبل از اتو شدن لباس های از جنس پلی استر و پنبه را مرطوب کنید اگر این لباس ها به صورت خشک اتو شوند آسیب می بینند . شما می توانید این نوع لباس ها را قبل از خشک شدن کامل به صورت نم دار اتو کنید.

لباس هایی که از پارچه های درشت بافت دوخته شده اند را از پشت اتو بزنید.

قبل از اتو لباس های ریون و ابریشم را پشت و رو کنید.

برای اتوکشی لباس های پشمی یک پارچه روی لباس قرار دهید و سپس آن را اتو بزنید.

برخی از پارچه های بسیار ظریف مانند لینن، ریون، ساتن، ابریشم و مخمل در تماس با اتو سوخته و آسیب می بینند پس برای اتو کردن این نوع پارچه ها آن ها را پشت و رو کنید و دستمال نمدار روی آنها بیاندازید.

در مورد لباس هایی که طرح چاپی روی آن به کار رفته است روی آن پارچه ای قرار دهید و سپس اتو بکشید زیرا قرار دادن اتو به صورت مستقیم روی طرح چاپی باعث شکسته شدن و از بین رفتن طرح می شود.

 

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش