بخارشوها، باید ها و نبایدها

بخارشوها، باید ها و نبایدها

 

بخارشو چیست؟

بخارشو، دستگاهی است که به واسطه قابلیت ایجاد بخار و مکندگی، میتوان از آن برای نظافت تمامی سطوح استفاده کرد. این دستگاه از طریق ترکیب بخار، آب و مقداری مواد شوینده، دیوارها، کفپوش، مبل، موکت، اجاق‌ گاز، کاشی، سرامیک، سرویس بهداشتی و شیرآلات را تمیز میکند.

انواع بخارشو

 - تِی بخارشو

این نوع بخارشو برای شستن کف مناسب است. تی بخارشو برای تمیز کردن کفپوش سرامیک، سنگ و یا حتی پارکت بهترین گزینه است. از این نوع بخارشو نمی‌توان برای تمیز کردن پنجره، اجاق و حتی شیشه و سطوح دیگر استفاده کرد.

- بخارشو دستی

این مدل بخارشو برای تمیز کردن اجاق گاز، شیرآلات، سینک ظرفشویی، شیشه و پنجره و دیوارهایی با مساحت کم مناسب است.

- بخارشوی چندمنظوره

این نوع بخارشو با داشتن سَری‌های متنوع و قدرت مکندگی، برای شستن و تمیز کردن تمامی سطوح منزل کاربرد دارد. با استفاده از این بخارشو میتوان تمام قسمت‌های آشپزخانه، کابینت، دیوارها، کف و شیرآلات، سالن پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی و حمام را به‌خوبی تمیز کرد.

 

مزیت‌های بخارشو:

- از بخارشوی‌ها در سطوحی مانند کاشی، سرامیک، مبلمان، فرش، پنجره، پرده و … می توان استفاده کرد که خب همین موضوع، بخارشوی را به وسیله ای همه کاره تبدیل می کند. از طرفی چون در استفاده از بخارشوی از مواد شوینده استفاده نمی شود، لازم نیست بعد از استفاده از آن به فکر پاک کردن مواد شوینده شیمیایی از روی سطوح باشیم، همچنین این ویژگی به سلامت محیط زیست نیز کمک می کند

- یکی از مزایای اصلی استفاده از ‌بخارشوی حرارت بالای آن است که در کار با دست، استفاده از این دما برای آب غیر ممکن می شود و ممکن است باعث آسیب به بدن شود، این ویژگی حرارت بالا در تمیزی و ضدعفونی کردن محیط بسیار موثر است و حدود ۹۹ درصد باکتری‌ها را از بین می برد که این ویژگی برای ضدعفونی کردن تشک‌ها بسیار کاربرد دارد.

- مزیت دیگری که استفاده از وسیله به همراه دارد این است که تمام وسایل خانه مانند پرده‌ها، فرش و … را بدون جابه‌جا کردن می توانید تمیز کنید.

 

در برخی مصارف استفاده از بخار شور مناسب نیست:

- از بخارشور بر روی سطوح نقاشی شده، واکس خورده، براق و یا تازه رنگ شده استفاده نکنید. اگر چه استفاده از بخارشوی برای سطوح رنگ شده توصیه نمی شود باید با احتیاط عمل کنید.

- از بخارشوی بر روی پارچه های ظریف ، رنگ هایی که احتمال پاک شدن دارند، و یا اجناسی که تحمل گرم و بخار را ندارند استفاده نکنید.

- هرگز بخار شوی را برای غبار روبی تجهیزات موسیقی و چوبی بکارنبرید.

- قبل از استفاده از بخار شوی به دستورالعمل محصول توجه کنید.هیچ وقت از بخار شوی روی چوب استفاده نکنید مگر اینکه بدانید پلی اورتان دارد و گرما، رطوبت کمی را تحمل می کند.

- از بخار شوی برای غبار روبی اشیا قیمتی استفاده نکنید. اغلب آن ها رنگ و و لعاب خاصی دارند و گرما را تحمل نمی کند.

- پرده های نایلونی قادر به تحمل حرارت نیستند بنابراین از بخار شوی استفاده نکنید

- از بخار شوی روی کفپوش های لمینیتی استفاده نکنید، زیرا دارای یک تخته فیبر است که با رطوبت از بین میرود.

 

 

 

 

 

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش