اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه ای

یکی از مهمترین انتخاب‌ها برای هر آشپزخانه‌ای بدون شک اجاق گاز است. امروزه گازهای صفحه‌ای یا رومیزی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و شاهد آن هستیم که افراد ترجیح می‌دهند از این مدل اجاق گاز برای محیط آشپزخانه خود استفاده کنند. گاز رومیزی در انواع گوناگونی تا به حال طراحی شده که این موضوع باعث سردرگمی بسیاری از افراد نیز شده است.  

فرادی که قصد خرید اجاق گاز دارند باید در ابتدا مشخص کنند که چقدر هزینه می‌کنند و ویژگی‌هایی که مایلند اجاق گاز آنها داشته باشد را باید در نظر بگیرند. در ادامه مطالبی ارائه شده که به افراد کمک می‌کند انواع اجاق گاز را بشناسند.

امروزه انواع مختلفی از بهترین مارک اجاق گاز صفحه‌ای ایرانی وجود دارد که در این میان باید تصمیم گرفت که کدام یک از اجاق گازها را خریداری کرد.

هنگام خرید اجاق گاز باید موارد زیر را در نظر گرفت:

ابعاد

تعداد شعله

محل تعبیه شعله پلوپز

ایمنی از جمله داشتن فندک و ترموکوپل

استاندارد

تناسب ابعاد هود و اجاق گاز

مصرف انرژی

سایر امکانات (صفحه لمسی ، قفل کودک،تایمر)

 با توجه به فضای کم در آشپزخانه‌های امروزی گاز صفحه‌ای بسیار مناسب است. اجاق گاز صفحه‌ای فضای کمی را اشغال می‌کند و با تعبیه روی یک کابینت سبب استفاده بهینه از فضای آشپزخانه می‌شود. اگر افراد  به دنبال یک اجاق گاز جدید هستند سه گزینه پیشرو است:

جنس اغلب اجاق گازهای توکار شیشه‌ای، سرامیکی و استیل است. زیبایی مدل‌های شیشه‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت، اما به جرات می‌توان گفت که مدل‌های استیل به دلیل دوام بالاتر، پرطرفدارتر هستند.

مزایای مدل‌های استیل به دو دلیل است. اول دوام بالا و دوم تمیزشدن راحت‌تر، مخصوصا در مدل‌های ساده و بدون آج. مدل‌های ساده در مقایسه با مدل‌های آجدار خیلی دیرتر لکه گرفته و زیبایی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

از طرفی دیگر مدل‌های سرامیکی در مقایسه با مدل‌های شیشه‌ای بسیار محکم‌تر بوده و در مقابل حرارت‌های بالا و ضربه از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. گاز صفحه‌ای شیشه‌ای نیز دارای زیبایی فراوان است. از مزایای قابل توجه این نوع اجاق گاز شیشه‌ای سهولت در نظافت آن است.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش