تکنولوژی های 8K موجود در تلویزیونهای نسل جدید

تکنولوژی های  8K موجود در تلویزیونهای نسل جدید

 

تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون ها:

تکنولوژی ها و یا فناوری ها به روش ها و یا برنامه هایی گفته می شود که دقت انجام کار و کیفیت عملکرد را افزایش می دهند و همچنین نحوه انجام کار را آسان تر و راحت تر می کنند. با پیشرفت علم تلویزیون ها به تکنولوژی ها و فناوری های مختلفی مجهز شده اند که به کیفیت نهایی تصاویر، افزایش طول عمر مفید تلویزیون ها، کارکرد بهتر آن ها و ... کمک می کند. تکنولوژی های به کار رفته در ساختار تلویزیون ها انواع مختلفی دارد که مربوط به قسمت های مختلف آن مانند سیستم صوتی، صفحه نمایش تلویزیون ها، کیفیت تصاویر، سیستم عامل آن و .... می شود. در ادامه قصد داریم به تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های امروزی بپردازیم.

تلویزیون های امروزی و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها :

همان طور که گفته شد تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون ها به عملکرد آن ها و همچنین کیفیت صدای خروجی آن ها، نمایش تصاویر و ... کمک می کند..

تلویزیون های با کیفیت

تکنولوژی های مربوط به صفحه نمایش : یکی از ویژگی های تلویزیون های جدید کیفیت تصویر آن ها می باشد. 8K بالاترین کیفیت تصاویر را دارد . در بسیاری از تلویزیون ها کلمه Neo QLED    زیاد به چشم می خورد این کلمه به وجود تکنولوژی و یا فناوری Mini LED اشاره دارد. این تکنولوژی به لامپ های ال ای دی کوچک اشاره دارد که در صفحه نمایش آن ها استفاده شده است و در نتیجه باعث می شود تا ضخامت صفحه نمایش کمتر شود. ضخامت چنین تلویزیون هایی کمتر از 15 میلی متر خواهد بود. از دیگر ویژگی های این نوع تکنولوژی می توان به کیفیت نور پس زمینه آن ها اشاره کرد. از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در جعبه های سیاه امروزی می توان به تکنولوژی ultra wide viewing angle اشاره کرد که به گسترش زاویه دید کمک می کند در نتیجه با هر زاویه و با هر مسافتی می توان برای مشاهده اقدام کرد. صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی anti-reflection   به صفحه نمایش ضد انعکاسی معروف می باشد که ا بازتاب نور محیط به صفحه آن ها جلوگیری می کند.

تکنولوژی های مربوط به سیستم صوتی : پشتیبانی کردن جعبه های سیاه از هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی های بسیار مدرن می باشد که باعث می شود تا صدای آن ها با توجه به محیط به صورت خودکار تنظیم شود. وجود تکنولوژی Object-Tracking-Sound-Plus  به هماهنگی تصاویر با صدا کمک می کند. در نتیجه صدای پخش شده از جعبه های سیاه با تصاویر نمایشی کاملا هماهنگ می باشند. به عبارت دیگر وجود تکنولوژی نامبرده در ساختار تلویزیون ها به موقعیت یابی صوتی و تجزیه تحلیل عناصر موجود در صحنه به شدت کمک می کند. پشتیبانی از فناوری Q-Symphony به کیفیت صدای خروجی کمک می کند. در حقیقت این تکنولوژی باعث می شود تا با نصب کردن آن به ساندبار بتوان با حفظ کیفیت، میزان صدای خروجی آن را افزایش داد. از دیگر تکنولوژی های موجود در ساختار تلویزیون های مدرن می توان به SpaceFit Sound و Tracking Sound Pro اشاره کرد که هر دو در کیفیت نهایی صدای خروجی به شدت تاثیر گذار می باشند.

تلویزیون های با کیفیت

تکنولوژی های هوشمند : جعبه های سیاه تولید شده در سال 2021 اغلب به تکنولوژی های هوشمند متعددی مجهز می باشند که می توان به سیستم عامل هوشمند Tizen اشاره کرد. این نوع سیستم عامل به صورت پیشرفته و یا ارتقا یافته در تلویزیون های جدید به کار رفته است که به قابلیت های آن ها و همچنین کارایی آن ها افزوده است. تکنولوژی قابلیت Multi View   باعث می شود تا بتوان چند تصویر را به صورت همزمان تماشا کرد. نمایش همزمان 4 تصویر از منابع مختلف از قابلیت های این نوع تکنولوژی می باشد. یکی از تکنولوژی های بسیار کاربردی، تکنولوژی Smart Things است که برای کنترل دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. تکنولوژی DeX   در تلویزیون ها باعث می شود تا بتوان از آن ها به عنوان رایانه شخصی استفاده کرد. در حقیقت می توان دفتر کار را به خانه آورد.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش