اجاق گاز های هوشمند و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها

اجاق گاز های هوشمند و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها

اجاق گاز هوشمند و یا تلفن هوشمند

اجاق گاز ها با گذر زمان و پیشرفت علم به قابلیت ها و تکنولوژی های منحصر به فردی مجهز شده اند که از آن ها به عنوان اجاق گاز های هوشمند یاد شده است. در حقیقت اجاق گاز های هوشمند نوعی اجاق گاز می باشند که فعالیت های خود را به صورت هوشمند انجام می دهند. این نوع گاز غذاپزی توسط برند های مختلف طراحی و تولید شده است که می توان به برند بوش، سامسونگ، ال جی و ... اشاره کرد که در میان آن ها اجاق گاز هوشمند سامسونگ از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. در اینجا قصد داریم به معرفی اجاق گاز های هوشمند بپردازیم و تکنولوژی های به کار رفته در ساختار آنها را بیان کنیم .

 

اجاق گاز هوشمند و تکنولوژی های به کار رفته در ساختار آن:

همان طور که گفته شد اجاق گاز هوشمند از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد و به دلیل کیفیت عملکرد و همچنین قابلیت های آن توانسته جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان پیدا کند. از تکنولوژی های به کار رفته در ساختار اجاق گاز های هوشمند می توان به پشتیبانی از تکنولوژی Google Home، قابلیت اتصال به وای فای، تکنولوژی شعله و یا آتش مجازی، تکنولوژی و یا فناوری Inirv React، تکنولوژی Amazon Echo و ... اشاره کرد که هر کدام مزیت های منحصر به فردی را برای گاز های غذاپزی ایجاد می کنند. به عنوان مثال :

  1. تکنولوژی Google Home یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های به کار رفته در ساختار اجاق گاز های هوشمند می باشند. در حقیقت این تکنولوژی باعث می شود تا به راحتی بتوان اجاق گاز و یا گاز غذا پزی را کنترل کرد. کنترل از راه دور توسط این تکنولوژی به قابلیت های اجاق گاز های هوشمند می افزاید. از این تکنولوژی ممکن است با استفاده از هوش مصنوعی و به کمک صوت و یا ویس بتوان استفاده کرد، همچنین می توان با اتصال سایر وسایل هوشمند مانند گوشی های هوشمند برای متصل شدن استفاده کرد.

گاز هوشمند

  1. از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در اجاق گاز های هوشمند، اتصال به وای فای و پشتیبانی از آن می باشد. در حقیقت به راحتی می توان اجاق گاز ها و یا گاز های غذاپزی را به وای فای متصل کرد و از ویژگی ها و مزیت های تکنولوژی Google Home بهره مند شد.
  2. شاید از شنیدن تکنولوژی شعله مجازی تعجب کنید. اما باید بدانید که یکی از تکنولوژی های به کار رفته در ساختار اجاق گاز های هوشمند، شعله های مجازی می باشد. در حقیقت روی صفحه اجاق گاز ها چراغ های آبی رنگ ال ای دی تعبیه شده است که نمایان گر شعله می باشد. شعله های مجازی با استفاده از جریان الکتریکی اقدام به پختن غذا می کنند. این نوع تکنولوژی علاوه بر کاهش مصرف انرژی از خطرات احتمالی مانند آتش گرفتگی جلوگیری می کند. لازم به ذکر می باشد که درجه حرارت شعله ها نیز قابل تنظیم می باشد. هنگامی که شعله ها و یا چراغ های ال ای دی بلند تر و تیره تر می شوند نشان دهنده این است که درجه حرارت مصرفی بیشتر شده است. حال برای افزایش درجه حرارت شعله ها و یا کاهش آن ها می توان از وای فای استفاده کرد. با وصل کردن وای فای اجاق گاز و وای فای متصل به اجاق گاز می توان برای انجام این امر اقدام کرد.
  3. یکی دیگر از تکنولوژی های به کار رفته در ساختار گاز های غذاپزی هوشمند، تکنولوژی Yummly می باشد. تکنولوژی Yummly مربوط به برنامه های پخت غذا می باشد. از این نوع تکنولوژی می توان برای تنظیم مراحل پخت غذا و ثبت آن ها استفاده کرد. در واقع به راحتی می توان نوع پخت غذا، مدت زمان آن، میزان درجه حرارت لازم جهت پخت و ... را تنظیم کرد تا اجاق گاز به صورت خودکار و اتوماتیک مرحله به مرحله آن ها را اجرا کند و در نهایت خاموش شود. این نوع تکنولوژی مانع از سوختن غذا می شود، همچنین خانم های شاغل به راحتی می توانند از تکنولوژی Yummly استفاده کنند و برنامه پخت غذا را به اجاق گاز بدهند و با خیال راحت به محل کار خود بروند. لازم به ذکر می باشد که این گاز دارای چند فضای جداگانه می باشد که می توان برای هر کدام دمای متفاوتی در نظر گرفت.

گاز هوشمند

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش