کولر آبی یا گازی؟

کولر آبی یا گازی؟

کولر گازی یا آبی؟

هوا هر سال گرم تر می شود دلیل علمی اش می تواند گرم شدن زمین، صنعتی شدن شهرها یا هر چیزی باشد. مهم این است که روزهای تابستان را نمی توان بدون کولر تاب آورد. البته کولری که مایه آسایش باشد نه این که دم به دقیقه راهی پشت بام یا تعمیرگاهتان کند.

همانطور که می دانید کولر آبی وسیله ای است که به وسیله ی آب عمل خنک سازی را انجام می دهد و کولر گازی به وسیله ی گاز این عمل خنک سازی انجام خواهد داد. در کولر آبی قطرات آب با ذرات موجود در هوا پیوسته و تبخیر می شوند. به همین دلیل خنکی مطلوبی را برای مناطق گرم و خشک ایجاد می کنند. بنابراین این کولرها برای مناطقی که رطوبت بالایی دارد و همانند شمال و جنوب کشور شرجی هستند مناسب نمی باشد.

در سال های اخیر با ورود کولر گازی به بازارهای ایران خرید کولر گازی در کنار خرید کولر آبی گسترش پیدا کرد. کولر گازی هیوندای، سوزوکی، شارپ و ... از جمله کولرهای گازی با قدرت موجود در ایران هستند که توانسته اند طرفداران زیادی در این مدت برای خود داشته و در میان مردم جایگاه ویژه ای پیدا کنند. این کولرها به دلیل عدم وجود رطوبت درون آنها و وارد نکردن انواع ویروس ها، گرد و خاک و آلودگی ها به داخل محیط می باشد. همانطور که کولر آبی برای مناطق خشک و گرم مناسب است و رطوبت را وارد کولر و محیط می نماید، کولر گازی برای مناطق شرجی بسیار مناسب می باشد زیرا رطوبتی دارا نمی باشد.

تفاوت میان کولر آبی و کولر گازی:

هرکدام از کولرها (کولر آبی یا کولر گازی) دارای مزایا و معایبی هستند اما فاکتورهای اساسی برای انتخاب کولر عبارتند از:

۱. هزینه خرید

۲. شرایط آب و هوایی منطقه

در زیر به برخی از تفاوت های میان کولر آبی و کولر گازی می‌پردازیم:

  • قیمت کولرهای آبی ارزان می‌باشد و نصب و نگهداری آن در مقایسه با کولرهای گازی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.
  • کولرهای آبی مناسب مناطق گرم و خشک و کولرهای گازی مناسب برای نقاطی با آب و هوای گرم و مرطوب می‌باشد.
  • در کولرهای گازی نیازی به کانال‌کشی نمی‌باشد که این امر باعث استفاده مفیدتر از فضا می‌باشد ولی برای کولرهای آبی باید کانال‌کشی نمود.
  • با توجه به بحران آب، میزان آب مصرفی کولرهای آبی مسئله جدی می‌باشد در حالیکه در کولرهای گازی از آب به عنوان سیال خنک کننده استفاده نمی‌شود.
  • در کولرهای آبی مصرف انرژی برق بسیار کم می‌باشد ولی مصرف برق در کولرهای گازی قابل توجه است.

حال، چرا به جای کولر آبی، کولر گازی بخریم؟

با توجه به نکات گفته شده در مورد کولر گازی و کولر آبی به یک جمع بندی در مورد خرید کولر گازی می‌رسیم. عواملی که باعث ترغیب افراد برای خرید این سیستم می‌شوند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تامین برودت و حرارت همراه با تهویه و تصفیه هوا
  • قدرت سرمایش زیاد و خنک سازی محیط در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • عملکرد بی صدا و بدون لرزش
  • قابلیت کنترل دما و عملکرد سیستم توسط کاربر
  • عدم استفاده از آب به عنوان منبع انرژی
  • خنک سازی ساختمان به صورت یکنواخت
  • برخوردار از سنسورهای عیب یاب خودکار، تمیزکنندگی خودکار، تشخیص نفرات در محیط و...

موارد گفته شده تنها تعداد کمی از مزیت‌هایی هستند که سیستم کولر گازی و اسپلیت در اختیار کاربران می‌گذارد، پس اگر می‌توانید، کمی بودجه‌ی خود را افزایش داده و به جای خرید کولر آبی یک کولر گازی هوشمند با قابلیت‌های فراوان و عمر طولانی خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر و خرید کولر گازی گری و سایر برندهای معتبر، اسپلیت و سایر سیستم‌های تهویه به سایت فروشگاه سان پلاس سر بزنید.

 

 

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش