تکنولوژی به کار رفته در اکثر تلویزیون ها

تکنولوژی به کار رفته در اکثر تلویزیون ها

 

تلویزیون ها و یا جعبه های سیاه:

تلویزیون یکی از وسایل صوتی و یا تصویری بسیار محبوب می باشد که امروزه علاوه بر دیدن فیلم و سریال کاربرد های دیگری نیز دارد. در گذشته تلویزیون ها به جعبه های سیاه معروف بودند زیرا ساختار ظاهری و یا شکل ظاهری آن ها شبیه به جعبه بود و قادر به نمایش تصاویر و سریال ها به صورت سیاه و سفید بودند، در نتیجه از آن ها به عنوان جعبه های سیاه یاد می شده است. اما این جعبه های سیاه پیشرفت های زیادی کردند که امروزه می توان از آن ها به عنوان یک رایانه شخصی جهت انجام کار های اداری خود استفاده کرد، حتی می توان از آن به عنوان یک کنسول بازی استفاده کرد. جعبه های سیاه توسط برند های مختلفی تولید شده اند که هر کدام تکنولوژی های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از آن ها بپردازیم و تکنولوژی های آن ها را بیان کنیم.

تکنولوژی های مدرن

معرفی چند نمونه از تلویزیون ها :

تلویزیون های مختلفی توسط برند های سامسونگ، سونی، ال جی، شیائومی، فیلیپس و ... تولید شده است. از تلویزیون های تولید شده توسط برند سامسونگ می توان به مدل QN85A 4K Neo QLED   ، مدل TU8000 و ... اشاره کرد، همچنین از جعبه های سیاه تولید شده توسط برند شیائومی می توان به مدل  L65M5-5ASP ، مدل MI QLED و ... اشاره کرد که در ساختار هر کدام از ویژگی های منحصر به فردی استفاده شده است که در ادامه به بیان آن ها پرداخته شده است.

QN85A 4K Neo QLED   از برند سامسونگ : یکی از جعبه های سیاه امروزی که توسط برند سامسونگ تولید شده است، تلویزیون سامسونگ مدل QN85A 4K Neo QLED   می باشد. از ویژگی ها و یا تکنولوژی های به کار رفته در ساختار این نوع جعبه سیاه می توان به نوع پردازنده آن اشاره کرد. پردازنده آن 4K می باشد که از تصاویر با گرافیک بالا به خوبی پشتیبانی می کند. تکنولوژی و یا فناوری Supreme UHD Dimming  یکی دیگر از تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های امروزی می باشد که وظیفه اصلی آن کنترل نور پس زمینه صفحه نمایش است. تکنولوژی و یا فناوری Contrast Enhancer  باعث می شود تا کنتراست تصاویر بهتر و کیفیت نهایی تصاویر افزایش یابد. تکنولوژی Auto Motion Plus از دیگر تکنولوژی های مربوط به تصاویر می باشد که در ساختار داخلی جعبه های سیاه امروزی به کار رفته است. این نوع تکنولوژی در نمایش روان تر و صاف تر صحنه های سریع بسیار تاثیر گذار می باشد. تکنولوژی Active Voice Amplifier  یا AVA مربوط به سیستم صوتی تلویزیون ها می باشد که به کاهش نویز های موجود در صدای های پخش شده کمک می کند. یکی از تکنولوژی ها و یا فناوری های بسیار مدرن که سبب تمایز تلویزیون ها از یک دیگر می شود، فناوری SpaceFit می باشد. این فناوری و یا تکنولوژی باعث می شود تا صدای خروجی متناسب با محیط تنظیم شود. به عبارت دیگر صدای خروجی جعبه های سیاه با توجه به محیط به صورت خودکار تنظیم می شوند و صدای بهینه را تنظیم می کنند. لازم به ذکر می باشد که تکنولوژی تکنولوژی Mirroring این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا به راحتی بتوان موبایل و یا گوشی تلفن هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید و محتویات داخل گوشی را روی صفحه نمایش جعبه های سیاه به نمایش بگذارد.

 

تکنولوژی های مدرن

 

تلویزیون شیائومی مدل  L65M5-5ASP  : یکی دیگر از جعبه های سیاه امروزی که توسط برند شیائومی تولید شده است، تلویزیون شیائومی مدل ،  L65M5-5ASP می باشد که از تکنولوژی های بسیار پیشرفته برخوردار است که می توان به تکنولوژی و یا فناوری Miracast، پشتیبانی از تکنولوژی Google Assistant  ، پشتیبانی از تکنولوژی HDR و همچنین پشتیبانی از Upgraded graphics engine و ... اشاره کرد. تکنولوژی و یا فناوری Miracast کمک می کند تا به راحتی بتوان گوشی های تلفن هوشمند که از سیستم عامل اندروید برخوردار می باشند را به آن ها متصل کرد و از محتویات داخل گوشی تلفن در صفحه نمایش تلویزیون ها استفاده کرد. تکنولوژی Google Assistant  با توجه به هوش مصنوعی قادر است فرمان شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. تکنولوژی Upgraded graphics engine  به کار رفته در ساختار داخلی جعبه های سیاه امروزی  یکی از مدرن ترین و بروزترین فناوری های مربوط صفحه نمایش می باشد. در حقیقت این تکنولوژی کمک می کند تا تصاویر با جزئیات بیشتر نمایش داده شوند.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش