تلویزیون و تکنولوژی های QLED ؛ HDR و ...

تلویزیون و تکنولوژی های  QLED ؛ HDR و ...

 

تلویزیون ها و تکنولوژی ها:

تکنولوژی و یا فناوری به مجموعه از روش ها و مهارت ها می باشد که به کار گیری آن ها در ساختار وسایل و ماشین ها به کارایی آن ها و قابلیت های آن ها می افزاید. تلویزیون ها نیز یکی از وسایل صوتی و تصویری بسیار محبوب و پر مصرف می باشند که با مجهز شدن آن ها به تکنولوژی ها و فناوری ها به کاربرد های آن ها و قابلیت های آن ها افزوده شده است. در اینجا قصد داریم به معرفی بروز ترین تکنولوژی ها و فناوری های استفاده شده در برخی از تلویزیون ها بپردازیم و وظیفه آن ها را بیان کنیم.

تکنولوژی های مدرن

در برخی از نمونه های تولید شده کلمه QLED به چشم می خورد. QLED نوعی تکنولوژی است که مربوط به ویژگی های سیستم تصویری و صفحه نمایش تلویزیون ها می باشد. QLED در حقیقت کلمه اختصار از عبارت Quantum dot LED است که به صفحه نمایش ال ای دی اشاره دارد که در ساختار صفحه نمایش آن ها از ذرات کوانتومی استفاده شده است. در صفحه نمایش این نوع از تلویزیون ها لایه ای وجود دارد که از ذرات بسیار ریز کوانتومی تشکیل شده است. جنس این ذرات از آلیاژ های خاصی می باشند که با تابش نور به آن ها، نور های رنگی و درخشان تولید می کنند که به کیفیت نهایی تصاویر بسیار کمک می کنند. وجود نانو ذرات  کوانتومی به گسترش طیف رنگی تلویزیون ها کمک می کند. در حقیقت تکنولوژی QLED یکی از تکنولوژی هایی می باشد که در کیفیت رنگ تصاویر و روشنایی آن ها بسیار موثر می باشد.

تکنولوژی و یا فناوری UHD Dimming یکی دیگر از تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های امروزی می باشد که مربوط به صفحه نمایش و کیفیت تصاویر می باشد. تکنولوژی و یا فناوری نامبرده به تقویت رنگ مشکی موجود در تصاویر کمک می کند. تلویزیون های مجهز به تکنولوژی UHD Dimming  که به گیمینگ معروف می باشند تمام نقاط تصاویر را به خوبی اسکن می کنند و میزان روشنایی تصاویر را تنظیم می کنند. به عبارت دیگر این نوع تکنولوژی با اسکن تمام نقاط تصویر قسمت های روشن موجود در تصاویر را شفاف تر و قیمت های تاریک را عمیق تر می کند و به شدت تاریکی آن می افزاید در نتیجه تصاویر نهایی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می شود.

تکنولوژی های مدرن

تکنولوژی HDR، از دیگر تکنولوژی هایی می باشد که به کیفیت نهایی تصاویر کمک می کند. در حقیقت این نوع تکنولوژی کلمه اختصار High Dynamic Range می باشد و به استاندارد های لازم برای تصاویر محسوب می شود. وظیفه اصلی این نوع تکنولوژی افزایش کنتراست و رنگ های موجود در تصاویر می باشد. نوع پیشرفته ای از تکنولوژی HDR وجود دارد که به +HDR10  معروف است. تکنولوژی بسیار پیشرفته +HDR10  در کیفیت نهایی تصاویر به شدت تاثیر گذار است و باعث می شود تا تصاویر نمایشی به واقعیت بسیار نزدیک باشند. به عبارت دیگر تصاویر را به صورت سه بعدی نمایش می دهند.

تکنولوژی Mini LED : شاید بار ها نام Mini LED به گوش شما خورده باشد. Mini LED نمونه دیگری از تکنولوژی های مدرن می باشد که مربوط به نور زمینه است. وجود تکنولوژی و یا فناوری Mini LED در صفحه نمایش تلویزیون ها به روشنایی بهتر تصاویر کمک می کند.

تکنولوژی Variable Refresh Rate و یا VRR : VRR مخفف و یا اختصار Variable Refresh Rate می باشد که به رفرش ریت تصاویر کمک می کند. معنی Variable Refresh Rate، رفرش ریت متغیر می باشد که باعث می شود تا تلویزیون ها به صورت خودکار میزان رفرش ریت تصاویر را تنظیم شود. به عبارت دیگر این تکنولوژی باعث می شود تا تصاویر خروجی توسط کنسول های بازی مانند ps4   و  xbox از کیفیت بیشتری برخوردار باشند.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش