آشنایی با دستیار صوتی فارسی تلویزیون

آشنایی با دستیار صوتی فارسی تلویزیون

تلویزیون ها و تکنولوژی ها:

دستیار صوتی فارسی تلویزیون یکی از تکنولوژی های به کار رفته در ساختار تلویزیون ها می باشد. یکی از وسایل بسیار ضروری و پر استفاده در هر منزل، تلویزیون ها می باشند که در نمونه های مختلف و متنوعی تهیه و تولید شده اند. تلویزیون ها در ابتدا تنها قابلیت نمایش فیلم و سریال را داشتند. آن ها تصاویر را به صورت سیاه و سفید نمایش می دادند، همچنین صفحه نمایش آن ها بسیار ضخیم بود. با گذشت زمان و پیشرفت علم تلویزیون ها به قابلیت های ویژه ای مجهز شدند. صفحه نمایش آن ها نازک شد و تلویزیون ها تحت عنوان تلویزیون های ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی و ... تولید شدند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم در مورد برخی از تکنولوژی های به کار رفته در ساختار تلویزیون ها امروزی بپردازیم و چند نمونه از تلویزیون ها را معرفی کنیم.

 

تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون ها:

از تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های امروزی می توان به دستیار صوتی فارسی تلویزیون، تکنولوژی SpaceFit Sound، تکنولوژی Tracking Sound Pro، تکنولوژی Multi View   و ... اشاره کرد. تکنولوژی های نامبرده هر کدام به قابلیت ها و کاربرد تلویزیون ها می افزایند. یکی از بهترین و برترین تکنولوژی ها، تکنولوژی دستیار صوتی فارسی می باشد که مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است.

تلویزیون

آشنایی با تکنولوژی دستیار صوتی فارسی تلویزیون ها:

دستیار صوتی فارسی تلویزیون به کار رفته در ساختار تلویزیون ها سبب شده است تا تلویزیون ها به ربات هایی تبدیل شوند که نیاز مصرف کننده را برطرف کنند. به عبارت دیگر این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی قادر است نیاز کاربر و یا مصرف کننده را برطرف کند. دستیار صوتی فارسی تلویزیون ها قادر است با توجه به صدای شما و خواسته شما کانال و یا شبکه را عوض کنند، همچنین می توانند صدای خروجی را کاهش و یا افزایش دهند. برای استفاده از تکنولوژی دستیار صوتی فارسی تلویزیون تنها قادر است کنترل اسمارت را نزدیک دهان خود قرار دهید و نیاز خود را بیان کنید تا تلویزیون به صورت خودکار برای انجام آن اقدام کند. لازم به ذکر می باشد که این تکنولوژی به دو صورت VOICE ASSISTANT و Google Assistant   در تلویزیون ها به کار رفته است که هر دو آن ها جهت برطرف کردن نیاز کاربر به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

معرفی چند نمونه از تلویزیون های مجهز به دستیار صوتی فارسی:

تلویزیون هایی چون تلویزیون ال جی مدل OLED C1، تلویزیون سامسونگ QN900A 8K Neo QLED  تلویزیون ال جی مدل NANO99، تلویزیون ال جی مدل NAON90  ، تلویزیون سامسونگ QN800A 8K Neo QLED، تلویزیون سامسونگ QN700A 8K Neo QLED ، QN90A 4K Neo QLED TV ، تلویزیون سامسونگ QN85A 4K Neo QLED   ، تلویزیون سامسونگ QN95A 4K Neo QLED TV  و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

تلویزیون

 

تلویزیون هایی چون تلویزیون ال جی مدل OLED C1 : تلویزیون هایی چون تلویزیون ال جی مدل OLED C1 یکی از تلویزیون های محبوب می باشد که در ساختار آن از دستیار صوتی فارسی تلویزیون استفاده شده است. برای استفاده از این نوع تکنولوژی تنها کافی است جمله HEY GOOGLE را بیان کنید و در ادامه نیاز خود را بیان کنید تا تلویزیون در برابر نیاز شما و یا درخواست شما پاسخ لازم را بدهد. از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در ساختار داخلی این نوع تلویزیون می توان به سرعت رفرش آن اشاره کرد که قدرت آن حدود 120 هرتز است. پردازنده به کار رفته در آن از نوع Alpha 9-4 است، سیستم صوتی ان مجهز به بلندگو های داخلی با صدای فراگیر 5.1.2 می باشد که باعث کیفیت بهتر صدای خروجی می شود. از دیگر تکنولوژی های موجود در ساختار این نوع تلویزیون می توان به AI Sound Pro، Dolby Atmos، Dolby Digital، LG Sound Synce، LG Sound Synce و ... اشاره کرد.

تلویزیون سامسونگ QN900A 8K Neo QLED : دستیار صوتی فارسی تلویزیون یکی از تکنولوژی های موجود در ساختار تلویزیون سامسونگ QN900A 8K Neo QLED می باشد. که برای استفاده از این تکنولوژی باید جمله HI BIXBY را بیان کنید زیرا سیستم عامل تلویزیون های سامسونگ از نوع تایزن و یا اسمارت هاب می باشد. بعد از بیان جمله HI BIXBY می توانید درخواست خود را بگویید.

انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش