آشنایی با تلویزیون های گیمینگ

آشنایی با تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون ها و قابلیت آن ها

تلویزیون های گیمینگ یکی از تلویزیون های محبوب می باشد. تلویزیون ها این وسایل صوتی تصویری از گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. در گذشته تلویزیون ها به جعبه های سیاه معروف بودند که تنها قادر بودند تصاویر و فیلم ها را به صورت سیاه و سفید نمایش دهند. قابلیت های دیگری به جعبه های سیاه بعد از گذشت مدتی اضافه شد که می توان به پخش صدا ها اشاره کرد. رفته رفته و با گذشت زمان قابلیت های دیگری به تلویزیون ها اضافه شد که می توان به باریک شدن صفحه نمایش آن ها، رنگی شدن تصاویر، هوشمند شدن آن ها، تقویت صدای خروجی آن ها و ... اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های امروزی بپردازیم و تکنولوژی چند نمونه از تلویزیون ها را بیان کنیم.

تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های امروزی:

تلویزیون های امروزی و یا تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی و او ال ای دی به قابلیت ها و تکنولوژی های منحصر به فردی مجهز هستند. تکنولوژی ها اغلب مربوط به سیستم صوتی آن ها، تکنولوژی های مربوط به تصویر و صفحه نمایش آن ها، قابلیت های هوشمند آن ها و .... می باشند. لازم به ذکر می باشد نوعی تکنولوژی در جعبه های سیاه امروزی به کار رفته است که آن ها را به کنسول بازی تبدیل کرده است. به عبارت دیگر می توان از آن ها به عنوان تلویزیون های گیمینگ یاد کرد. از دیگر تکنولوژی ها می توان به Miracast، Google Assistant  ، فناوری HDR، فناوری Upgraded graphics engine، تکنولوژی های فناوری Dolby ، DTS و  Dual Decoding و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را برای تلویزیون ها ایجاد می کنند.

تکنولوژی

کنسول بازی و یا گیمینگ:

جعبه های سیاه امروزی به دلیل مجهز بودن به برخی از تکنولوژی ها لقب کنسول بازی را به خود داده اند. کنسول بازی در حقیقت همان وسایل الکتریکی می باشند که از آن ها برای انجام بازی استفاده می شود. از کنسول های بازی می توان به سگا، میکرو، دندی، ایکس باکس، دستگاه پلی استیشن، دستگاه پی اس فور و .... اشاره کرد که هر دام ویژگی های منحصر به فردی دارند. حال از تلویزیون های امروزی می توان برای انجام بازی نیز استفاده کرد. تلویزیون های گیمینگ ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توان به سطح سیاهی آن ها و یا کنتراست آن ها ، بالا بودن میزان روشنایی آن ها و همچنین وجود تکنولوژی 4K HDR  با تاخیر کم در ساختار آن ها اشاره کرد. از دیگر ویژگی های تلویزیون های گیمینگ رزولوشن 4K آن ها؛ پشتیبانی از محدوده دینامیکی بالا HDR و یا اچ دی آر و تاخیر ورودی کمتر می باشد. تکنولوژی های همگام سازی موجود در تلویزیون های گیمینگ AMD FreeSync  و  NVidia G-Sync است.

تکنولوژی

معرفی چند نمونه از تلویزیون های گیمینگ:

تلویزیون  های متنوعی توسط برند هایی چون سامسونگ، ال جی، شیائومی و .... تولید شده اند که از تکنولوژی های لازم جهت گیمینگ برخوردار می باشد مانند تلویزیون ال جی مدل سی وان و یا C1، تلویزیون سونی سری اولد مدل  A90J، تلویزیون سامسونگ سری مدل  Q80A، تلویزیون سری اولد مدل  A80J از برند سونی و ... که ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال :

  1. تلویزیون ال جی مدل سی وان و یا C1 : یکی از بهترین تلویزیون ها که از آن می توان به عنوان کنسول بازی یاد کرد، تلویزیون ال جی مدل سی وان و یا C1 می باشد. از ویژگی های آن می توان به وجود پردازنده Alpha 9 gen 4  در ساختار آن اشاره کرد. یکی از تکنولوژی ها و یا ویژگی های این نوع تلویزیون که سبب تمایز آن شده است قابلیت رفرش ریت 120 هرتز و تاخیر ورودی 1 ام اس می باشد. لازم به ذکر می باشد که در سیستم صوتی آن از تکنولوژی Dolby پشتیبانی می کند.
  2. تلویزیون سونی سری اولد مدل A90J : در تلویزیون سونی سری اولد مدل  A90J از پردازنده XR Cognitive استفاده شده است که به کیفیت بهتر تصاویر کمک می کند. از دیگر تکنولوژی های آن می توان به سیستم عامل Google TV اشاره کرد که سبب تمایز آن از دیگر تلویزیون ها شده است.
انتخاب کنید ! و درب منزل تحویل بگیرید.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش